Summa sidvisningar

lördag 28 april 2012

Mina dagar = en salig blandning

För det första hade jag en dålig natt :(  Men sjukjournalen hoppar jag över. Men orsakade att jag låg läääänge i morse.
  Sedan bakade jag en rulltårta - mest för "Efterrättens" del. De kom vid 12.30 tiden.
Lissa tog sin skönhetssömn vid 13.30-tiden och Manni och jag gick ut. Vi röjde i de stora cementurnorna vid trappan. Planterade ett par tuja i dem. Köpte Tujorna i höstas och grävde ner dem i åkern för övervintring. De var i fint skick!
  Sedan "hittade" jag en ros i åkern också! Den hade jag glömt att jag tog ur krukan i höstas och grävde ner för övervintring! Den var helt på gång! Så tog upp den i dag och planterade den i en liten blomurna.
 Sedan var vi på motions-runda. Manni körde vingligt på mammas! gamla cykel med stödhjul. Jag gick vid sidan och hjälpte till så de inte bar ner i diket eller av cykelbanan upp på vägbanan.
  Det gick bra rätt långt. Men så fick hon en ide´ ! Hon skulle se hur hårt hon kunde cykla! Ho ho, det blev för Momma att öka takten till lätt springa! Men , jag överlevde! Skam den som ger sig innan man provat!
  Efteråt kokade vi "Godaste korvsoppan" och ssså läste vi några små böcker.
  Och då hade Moffa bastun varm! Dagens höjdpunkt!
Nu har vi två rena småflickor som sover gott!
  Manni sa när jag bredde täcket över hon : "Oj vad mysigt!"  Bästa betyget man kan få!
I morgon är en annan dag och när vi vaknar får vi fundera på vad vi ska hitta på för kul den dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar