Summa sidvisningar

torsdag 19 april 2012

Har man inte jobb så skaffar man sig !

Just precis det har jag gjort i dag!
Startade hemifrån 06.20 i morse och kom hem vid 12.30-tiden. Hade med båda "Efterrätterna" och allt vad som följer med dem . Lunch, sova middag , mellanmål, leka, leka....fixa middag...och sedan kom extra-jobbet! Jag lovade nämligen för någon dag sedan att jag ska ta barnen i bastun i dag! Har köpt nya, större badbunkar till dem och badskum....varmt och skönt i bastun och tillåtet att plaska och spruta vatten fast upp i taket! Se det är livet om man är 2 och 4 år!
  " Vi simmade i vispgrädde", sade Manni efteråt.
" Det är kul att va med gammel-mormor i bastun" , sade hon också! Fniss....har vi månne hoppat över en generation nu...!? Sååå gammal är jag nu väl inte eller....? Jag är ju 'bara 61...'  bara barnet och går i skolan å....
 Ja visst är det rart med barn!
 Hur det sedan ligger till med ordspråket: 'Av barn och dårar hör man sanningen! ' kan man väl undra.
------------
Dessutom, som vanligt denna vår, väntar min kropp mera nederbörd:( Man kan bli galen med mindre! Var ju så fin dag i dag när solen vågade sig fram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar